http://bloggkartan.se/registrera/5464/falun

torsdag 16 april 2009

Glad som fågeln i morgonstunden

I dag är jag så glad att jag känner mig som Peter Pan så jag skulle kunna både flyga och spela flöjt av glädje och tur är väl det. Jag har konstaterat att man behöver vara ung för att orka bli gammal i Sverige. Det är inte allom förunnat att ha en familj som kan hjälpa till när orken tryter. Det är heller inte bara att gå och handla man kan behöva hjälp med utan tex att slåss mot sjukvård eller städhjälp eller massor med småsaker som man kan behöva få hjälp med. Ibland tror jag att jag skulle villa ha en kopia av mig själv som hjälpte till med alla tunga göromål. Appro på kopia, så har jag alltid trott att en piratkopia var något som man kunde få in i datorn "av misstag", men nu säger de att det är en klonad Sjörövare så det så. Så nu iväg till IT-Seniorerna och ha roligt.

1 kommentar: