http://bloggkartan.se/registrera/5464/falun

tisdag 14 april 2009




I dag Tisdag har varit en händelserik dag med mycket fixande för att få Aimalens ekomnomi att gå ihop sen har jag haft några trevliga timmar med med trevliga vänner på IT-seniorerna. En trots jäktet angenäm dag. När jag kom hem hälsades jag som nästan alltid välkommen av lillgumman, som stök sig kring benen och visade vägen till en tom matskål i akt och mening att få lite mat, vilket naturligtvis snabbt effekuerades. "Lill Gumman" är trevlig hon följer nästan jämt med mig från rum till rum och kollar hela tiden vad jag gör. Man känner sig varmt uppskattad och alldrig ensam. Att klappa henne är en underbar terapi. Även i mycket trånga utrymmen motionerar friska katter både morgon och kväll. Det ligger i generna. Hos oss kan hon springa runnt vardagsrum kök hall vadagsrum kök osv. Gumman tycks dock föredra att starta längst inne i lekrummet och stanna i bland blommorna i vardagsrummet. Pyttipanna med rödbetor en liten till sillen med gräslök och gräddfil och sportbröd med smör och extra rökt kaviar. Kan man ha en bättre vardag. Nää inte jag i alla fall. Nu lever jag.

3 kommentarer:

  1. Tjena på Dej Knutte!
    Äntligen funkar det ! Tack för hjälpen magistern

    SvaraRadera
  2. Glad dyslektikter, glad visste jag men inte att du var dyslektiker förrän jag såg att du skrev duslektiker.
    Erik

    SvaraRadera