http://bloggkartan.se/registrera/5464/falun

söndag 26 april 2009

Morgontankar

Varför tyr sig svaga kvinnor till starka män? Psykiskt svagare katter till starkare Stark katt tar hand om svag katt i grupper. När morgonen närmar sig och man ligger vaken och lyssnar till makans snurvlande andning bredvid en i sängen, snurrar tankarna kring allt möjligt. I morse började jag fundera på varför svaga män attraheras av starka kvinnor, dvs motsatsen. Inte blev jag mycket klokare av mina funderingar, men gled sakta över till att fundera på varför min far kallade arbetarna på sitt kontor för slavar. Pappa var ju en i unga år stark personlighet och dit tydde sig naturligtvis svaga personligheter men duktiga som arbetare. Det kanske finns en anledning till att de gamla rommarna kallade slavar för Servitus. Det latinska uttrycket får mig att tänka på vårt Svenska ord Servitör - Slav? Det är konstigt hur tankarna snurrar när man ligger där och lyssnar till frugan så här på morgonkvisten.
Till och med bland Katterna tyr sig de svagare till de starkare i gäng. De starkare djuren "människan" bör ta hand om de svagare djuren och det ska jag göra i dag. Mata katten på kattslussen.

1 kommentar:

  1. Jag tror att jag är en ganska stark kvinna,men jag vill inte ha en svag man ,måste ha lite mot-
    hugg ,annars tröttnar jag! Men karlar vill inte ha för `starka `´kvinnor
    ett Lejon

    SvaraRadera