http://bloggkartan.se/registrera/5464/falun

torsdag 7 maj 2009

En vanlig dag

I dag har jag haft en vanlig dag eller? Vad är en vanlig dag? En helt vanlig dag. Man hör ofta uttrycket, men vad är en helt vanlig dag? Är det en dag när inget händer? eller är det en dag fylld med göromål? Kan man över huvud taget specifisera vad som är en vanlig dag. I dag var en vanlig dag för mig, den var inte arbetsam, den har inte varit speciellt lång, eller abetsam. Det har regnat , det gör det inte varge dag. Himlen är molnfri nu på kvällen, det är inte speciellt vanligt. Att jag inte fick igång mobilen i morse när jag skulle gå ut är heller inte vanligt. Jag förstår inte vad som ska till för att en dag ska vara vanlig. Alla dagar i mitt liv har varit speciella. Varenda en! Alltid har det hänt något som inte hör till det vanliga. Till och med dötrista och direkt tråkigt händelselösa dagar har något som inte hör till det vanliga, bara att det är tråkigt hör inte till det vanliga. så vad är en vanlig dag? Nån som kan secifisera??? Katten tycks i alla fall inte bry sig om det är det ena eller det andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar