http://bloggkartan.se/registrera/5464/falun

torsdag 21 maj 2009

Genomslagskraft


Nu har jag inte skrivit på någon dag och det kämms inte upplyftande. Det finns ju så mycket att skriva om, så det är svårt att välja. Det ska ju vara aktuellt också. Något som alltid är aktuellt är genomslagskraften av olika media. Alla media verkar ha svårt att nå fram till publiken. Jag tycker att lokaltidningarna verkar kippa efter andan vad det gäller kritiska inslag af vad slag det vara må. Hur riktig kritiken än är verkar ingen myndiget bry sig. Det skrivs och skrivs och skrivs och påpekas, skälls, och understryks med stora svarta bokstäver, men det händer nästan ingen ting. Ingen verkar bry sig om medierna längre. I vissa fall kan man förstå att de är köpta av annonser, i andra fall av att de sitter på två stolar tex de ska ta emot och publisera vad kommun beslutar och vill, å andra sidan skälla på kommun när den aggerar fel. I andra fall tex som nu mot försäkringskassan, så är de också lama eller tar inte in kretik, som nu Falukuriren i mitt fall. I stället verkar de som om de två grupperingatrna media/myndigheter som borde vara som katt och hund pratar sig samman så att effektiv kretik alldrig får fotfäste.

1 kommentar:

  1. Hej Knutte!
    Bläddrade lite bland seniorer och hamnade här.
    Det var mycket att läsa,jag återkommer.
    Jag gillar katter.
    Ha det så bra hälsar Viola

    SvaraRadera