http://bloggkartan.se/registrera/5464/falun

fredag 1 maj 2009

Som vanligt.

Ja, så var det en ny dag igen! Olga sitter vid köksbordet och studerar som vanligt. Från min plats på kortändan ser jag hennes diagram etc bläddras förbi. Tysnaden ligger lägrad över köket. Det enda som stör tystnaden är pennans då och då återkommande raspande mot papperet. Efter att ha löst lite sudoku börjar jag fundera på dagens göromål. Ska väl ta mig ner till RSS och försöka göra litte nytta där. Kanske en promenad ute med Olga när ho tröttnar på att läsa. Lill-gumman kliver på min fot hoppar upp på stolen bredvid, sätter sina tassar på bordskanten och försöker stånga min haka med sitt huvud, för att göra sig så söt som möjligt och påkalla min uppmärksamhet på att hon vill få en liten bit leverpastej. Husse faller förstoss trots alla föresatser om bordsschick och tiggeri. Hon är ju så söt, mjuk och snäll.

1 kommentar:

  1. gör iordning en fikakorg med en go macka el nybakt kaka , och åk till en fin plats med Olga!!!Gör nåt tillsammans .Ni är ju två som gillar varandra

    SvaraRadera