http://bloggkartan.se/registrera/5464/falun

onsdag 3 juni 2009

Sol och sommar

Nu ska det solas. Ut på balkonger och gräsmattor och lapa sol . Att läkare varnar för hudkanser det är det inte många som tänker på nu. Jag kom att tänka på att jag sitter ju hela dagar i solen med kattburen och utsätter mig för de förödande strålarna. Jag får väl be till gud att han sätter in solskydd speciellt för mig. Olga hadde köpt mössor, massor med mössor, åt mig att ha när solen sätter in sina kanserframkallande strålar. Jag får nog hålla mig till långärmade skjortor. Jag vet inte om man kan lita på de där så kallade solskyddskrämerna. Deras solskyddsfaktor verkar vara väl låg och hur länge sitter de i. Jag får nog vara glad i min långärmade skjorta och titta snett på alla vackra flickor i den lilla bikinin. Jag visste faktiskt inte att det fanns bikini för katter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar