http://bloggkartan.se/registrera/5464/falun

söndag 5 juli 2009

Jag längtar efter då det......

Jag längtar efter då det fans en expedit i affären. Jag längtar efter då det fanns små specialaffärer som klarade av att leva vidare. Jag längtar efter då det fans alléer i städerna. Jag längtar efter då det var möjligt att gå tryggt på gatorna. Jag längtar efter då det var möjligt att uppfostra barnen till lydiga rättframma sammhällsmedborgare. Jag längtar efter då det var möjligt att gå ute på stan efter kl 1900 utan att vara rädd. Jag längtar efter då det fanns ett rättsväsende som inte hade havererat. Jag längtar efter då man kunde köpa mat i butikerna utan att vara rädd för att det var dålig mat. Jag längtar efter då det var möjligt att få akuthjälp på akuterna oavsätt tid på dygnet utan låsta dörrar. Jag längtar efter den tid då Sverige var en suverän stat. Jag längtar efter den tid då man kunde vara stolt över att vara Svensk. Den tid när man slapp dra täcket över huvudet.

3 kommentarer:

  1. Hej Knut ! Kan i alla fall hjälpa Dej med en butik med rara saker o gullig personal i Falan-
    Gallarian vid St. Torget Öppet både Var-Lör-Sönd.
    Till kl 19.00 på vardagen Village heter den !!!
    Där törs Du ta en Fika efter kl.19.00 pået fik som har öppet efter kl 19 .Hälsa min dotter på Village när Du är dit !!! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej igen Knutte ! Glömde faktiskt av Bowling-hallen vid Skandic-Hotell ,där törs Du vara till
    klockan 21.00 på var-lör-sön. från kl.14.00-21.00
    Spela ta en fika korv-mos .Spela bowling ,kul för oss pensionärer.Tryggt för oss och kul fram-
    för allt .DEt är min son som är boss där,med rara grabbar som jobbar där ! Där törs vi vara också ! Till och med gå på Pub ibland när sonen
    spelar i Krokodilen och Långa Farbrorn Cowers som Jag gillar ! Gå ut ät En pubmeny före kl 20.00 mys musiken börjar lite sent c.a 22.00,då
    vi oftast lägger oss !! Lyssna en stund i alla fall .Livligt men kul !!!

    SvaraRadera
  3. Knut vad glömsk jag är !!!
    I höst måste Du gå på Falu Jazz-Klubb på Mariannes Pub .Jättemysigt verkligen ,för oss i vår ålder .Vi måste Visa oss för ungdomar att vi törs gå ut det är inte farligt Dom är härliga dom flesta
    Kram igen

    SvaraRadera