http://bloggkartan.se/registrera/5464/falun

måndag 6 juli 2009

Kul att någon vill och vågar kommentera.

Jag gillar att någon vågar gå in och kommentera vad jag försöker skriva. Jag gillar också att det finns någon som vågar ha en annan åsikt. Och till den som vågade kommentera ska jag bara säga att jag ska prova så fort jag får råd med att spendera nåra selmor. Jag skrev tia först men kände mig nödgad att ändra till selma, för en tia är inte ens värd så mycket som en femtiöring när jag var liten. Jag mins en strut karameller för 10 öre en glass stor för 25öre. Man kanske får en stor glass i dag för 25kr, nä bara en "mellanstor". Klippning 5kr på 6 minuter, men då var jag betydligt äldre. Då fanns 1 öring, 2 öring, 5 öring, 10 öring, 25 öring, 50 öring, och enkrona, det gör sju olka mynt i dag har vi bara 4 olika mynt 50 öre, enkrona, 5krona, och 10:a, Staten har som vanligt inte vågat hålla mynten vid liv det kostar ju litegranna, men en devalvering då och då hade varit på sin plats. Mynt behövs. Det hade i längden stärkt kronans värde åtminnstonne hjälpt till enligt min mening, fast det kan man nog bara drömma om. Den här regeringen vågar ju knappt regera än mindre vågar de ha något intresse i Sveriges väl. Nyser EU kryper Sverige.

1 kommentar: