http://bloggkartan.se/registrera/5464/falun

lördag 11 april 2009

17 år tror jag vist att jag var!


Biltvätt i all ära. I dag var det inuti det gällde. Damsuga och torka av allt gammalt damm från hela vintern. Varge år blir jag lika förvånad över hur mycket och hur stora stenar och annat man har dragit in i bilen under vintern. Var kommer dom ifrån man försöker ju sparka av skorna varge gång man kliver in i bilen och ändå tycks oanade mängder följa med in . Jag började med friska tag tog med en hink vatten trasor och damsugare. Hur får man allt med sig när man bara har en hand att bära med? Ja det blev lite vatten i hinken och ett stadigt tag om alla handtag och till slut kom jag ner och bort till bilen. Ju mer man damsög, och ju mer man tvättade, ju mer hittade man. Nåja en timme senare anser jag mig någolunda nöjd och pallrar mig upp för att vila ryggen. Nä nån 17:årig yngling är jag inte längre det gör ryggslutet helt klart för mig. Undrar om det finns någon rekonditionerare man kan hyra? När jag kom upp mötte mig katten som såg ut att säga: Vet du inte att man ska vila på dagen och arbeta på natten. Jag blänger tillbaka och går och vräker mig på soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar