http://bloggkartan.se/registrera/5464/falun

fredag 10 april 2009

Livet är skönt ibland.


Så nu är det äntligen Påsk va skööööönt. Katten lapar sol i öppna dörren, friden har lägrat sig i hemmet, och vi har haft trevligt besök på förmiddagen. Kanske har jag att se fram emot en kompis att segla med också.

Visst det är mycket att göra i påsk, men inte i dag och jag ska se till att det blir i min egen takt i alla fall, och sen kan man ju se fram mot en lugn TV kväll. Det bådar gott. "Gumman" kattan altså, har följt mig in och sitter bredvid daton och slickar sig. Hon vill vara med mig hela tiden. Det finns så mycket intressant på mitt arbetsbord som en tass kan peta på. Små kablar som ser ut som ormar, pennskydd som snurrar påbordet när man petar till dem, notislappar "post-it" vars klister är är skönt att bita i. Livet leker både för mig och lilla Gumman. Olga pysslade med maten och satt och pratade lite gran och passar på att vila lite. Livet är skönt en sådan här dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar