http://bloggkartan.se/registrera/5464/falun

torsdag 4 juni 2009

Hörsel.

I dag har jag åter förstått att jag missat saker på grund av min nedsatta hörsel. Det är inget roligt att komma underfund med att man har missat saker för att man inte har hört. Jag börjar bli rädd för att jag ska uppfattas som ohövlig eller att jag ska missa något verkligt vesäntligt. Visserligen hjälper katten ibland till att tala om att något händer, men hon kan ju inte säga vad. I dag har jag vid kontroll missat minst tre telefonsamtal. Jag hoppas vid min gud att inget var vesäntligt eller att någon uppfattat mig som ohövlig, eller tror att jag har somnat på telefon, när de inte fått något svar. Min hörselskada är i de övre tonregistret och det gör också att jag ofta inte vet varifrån jag hör något. Och är radion eller TVn på så hör jag bara dem. Det känns svårt. Man känner sig som att man vill dra sig tillbaka för att inte förorsaka något.
Jag hoppas att den känslan går över men jag har inte stor tilltro till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar