http://bloggkartan.se/registrera/5464/falun

tisdag 2 juni 2009

Regn

I dag regnar det. Det är bra. Våra växter behöver vatten och så får man svalka av sig lite. Men åtminnstonne jag blir så hängig när vädret är så här. Inget tycks mig heller vara särskilt roligt. Jag vill inte vara en kverulant som bara klagar på allt och alla, ändå verkar det på mig som om det är just det jag blir när vädret är så här. Far hade ett bra uttryck när han blev uppmärksammad på att det var dåligt väder: "Aha, i dag är det vackert gråväär" och sen var den saken ur värden. Jag beter mig bara dumt. Först svär jag över att jag måste ta med paraplyet, och hålla på att brottas med det i samma hand som jag ska bära, den andra är ju upptagen av käppen. Sen mummlar jag över trafikanter, vägbyggen, avspärrningar, "yra höns", grafitti, nedhuggna träd, och alla medtrafikanter i största allmänhet. Som sagt jag är nog väldigt lättpåverkad av regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar