http://bloggkartan.se/registrera/5464/falun

måndag 27 april 2009

Dyr Jacka


I dag missade jag tandläkaren, förlåt hygienisten. Det var faktiskt en blunder av mig, jag har sett fram mot och planerat besöket flera veckor i förväg och så kommer Olga och säger det finns en billig Jacka på Jula. Jo det gjorde det, och när jag ger henne min gamla att hålla, åker telefon i golvet. Det blev en dyr jacka den dyraste jag någonsin köpt pris på jackan 250:- + bensin 50:- gör 300:- därtill en ny likvärdig mobil 4700 minst gör 5000:- En så dyr jacka har jag inte råd att köpa någon mer gång. Inte den här gången heller föresten, jag vet inte hur jag ska betala, men det blir väl någon form av uppgörelse och livslång avbetalning förstår jag. Jag vågar inte titta på listan över regelbundna utgifter den överskrider snart pensionen för jämnan. Nä det är tryggast att stanna hemma och titta på Snooker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar