http://bloggkartan.se/registrera/5464/falun

måndag 13 april 2009







Som misstänkt, min genuina inbyggda otur fick rätt, blött och disigt så i dag blir det nog skrivbordsgöra och TV i alla fall. Kanske hinner jag med garaget men det är långt ifrån säkert.

Kanske skulle man behöva ett Augsburgst konstkåp för att få lite bättre perspektiv på tillvaron. Lite sevärdheter från hela världen samlade på ett och samma ställe. Idén som kom från 1600 talet var nog inte så dum. http://www.gustavianum.uu.se/node152

TV:s lite Amerikanska synsätt och tillrättalägganden, förstör i alla fall den maximala väldsupplevelsen för mig med sina evinnerliga reklamavbrott, repeteringar och mindre lyckade förklaringar då och då som effektivt tar död på alla möjligheter till egna reflektioner, med mindre än att man stänger av den. Synd på ett så bra media jag tror att jag gör som katten vilar och bevakar utvecklingen.

2 kommentarer:

  1. försöker igen knutte !
    Det var kul att läsa vad Du upplever ,varje dag

    SvaraRadera
  2. jag kommenterar inte ditt inlägg men tycker att det här känns roligt att träna på. just bloggningville jag lära mig idag.

    SvaraRadera