http://bloggkartan.se/registrera/5464/falun

lördag 9 maj 2009

Lurad

Hej på er alla glada läsare. I dag blev jag lurad. Lurad riktigt ordentligt av ingen mindre än SMHI. Regn mellan 12 och 18. Jag läste det alldeles tydligt både i förgår och i går och i dag på tidiga morgonen. Vad blev det jo sol sol sol och lite moln men inge farligt. Jag hade kunnat stå ute hela dagen med buren. Men så blev det inte. Synd både för katterna och mig som inte fick någe gjort. Nåja några vänner fick lite påhälsning, så helt åt skogen var det ju inte. Man får ta det onda med de goda. Klart att katterna tittar på mig och undrar varför de inte får komma ut. Åkte och böt skyltbelysningen bak och tankade. det behövdes det med. Olga laga god mat och lurade mig att ta lite godis. Så på kvällen fick en vän rycka ut och skjutsa mig till katterna för att mata dem. Det är tur att man har vänner. Man vet alldrig när man behöver dem. Jag skulle inte klara mig utan mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar